#1 INSIGHT

At være konsulent handler om at lytte, forstå og invitere til kreativitet

Af Amanda Vincentz, Stratek & Project leder
Hvordan skaber man en konsulentvirksomhed som tager det bedste fra feltet, og derefter bryder med traditionelle normsæt for at skabe noget nyt og bedre tilpasset til nutiden og fremtiden?

Hvad kalder vi det...

Det er nu to år siden at vi besluttede os for at bygge vores bud på et moderne og nyskabende konsulenthus. Vi lancerede vores firma under navnet “incrementum” men før vi kom rigtigt i gang modtog vi første lektie med posten, da en Italiensk advokat på vegne af en klient sendte et ret aggressivt brev og fortalte at vi havde to uger til at skifte navn fordi de (åbenbart) har copyright på navnet.Vi lærte altså på den hårde måde at hvad en kollisionstest er og at 
copyright  reglerne ikke er helt så simple som antaget.

Så P.O.Y?

P.O.Y står for Point Of You og er inspireret  fra hvordan vi ønsker at etablere samarbejde og arbejde med kundeprojekter.  P.O.Y er et team med ambition på vegne af vores kunder og som praktiserer både at rådgive, lave solidt fundament for samarbejde og co-creation, og være en medspiller som eksekvere og følger projektet til dørs.

Sæt Teamet

Vi ved idag, at en virksomhed skabt til at hjælpe virksomheder ind i fremtiden, kræver skarpe mennesker som var klar til at bygge fundamentet med os, så at vi alle er i slut 20’erne og start 30’erne er ikke et tilfælde. Derudover har vi sat et team bestående af en divers uddannelsesbaggrund og faglig kompetence sæt for udnytte flest mulig friske perspektiver indenfor design og visualitet, virksomhedsudvikling og strategi, og salg og vækst. Vi sidder i dag 12 ansatte med 8 forskellige uddannelsesbaggrunde.

De 3 vigtige punkter når man skal navngive et nyt selskab:

  • Det er ikke nok at google dit navnet, tjek copyright både nationalt og internationalt.
  • Tænk udefra ind, er navnet let forståeligt, lyder det som noget andet, kan man stave til det og er det let at google.
  • Det er altid en fordel at en del af navnet er relateret til produktet. - Altså som vi slet ikke har gjort selv.

Kompetence sammensætning

  • Det er ikke nok at google dit navnet, tjek copyright både nationalt og internationalt.
  • Tænk udefra ind, er navnet let forståeligt, lyder det som noget andet, kan man stave til det og er det let at google.
  • Det er altid en fordel at en del af navnet er relateret til produktet. - Altså som vi slet ikke har gjort selv.